Povraćaj novca
Kupci koji
obave kupovinom proizvoda putem online prodavnice kolicazabebe.rs imaju pravo
da izvrše povrat robe i zahetvaju povrat uplaćenih sredstava u sledećim
slučajevima:
- Odustanak od ugovora
zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija. Povrat robe
usled „nezadovoljstva“, bez objasnjenja i razloga u roku od 14 dana od
dana isporuke robe (odnosi se samo na online kupovinu)
- Ukoliko je isporučen
proizvod nesaobrazan ugovoru
U slučaju
odustanka od ugovora, potrošač ima pravo na povraćaj novca u skladu sa članom
27. Zakona o zaštiti potrošača.
Zakon o zaštiti potrošača
Pravo potrošača na odustanak od ugovora
Član 27.
Potrošač ima pravo da odustane od
ugovora zaključenog na daljinu ili izvan poslovnih prostorija u roku od 14
dana, bez navođenja razloga i bez dodatnih troškova, osim troškova iz čl. 33. i
34. ovog zakona (u daljem tekstu: odustanak od ugovora).
Potrošač ostvaruje pravo na
odustanak od ugovora izjavom koju može dati na propisanom obrascu za odustanak
od ugovora zaključenog na daljinu ili izvan poslovnih prostorija ili na drugi
nedvosmislen način (u daljem tekstu: izjava o odustanku).
Izjava o odustanku od ugovora kod
ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija
smatra se blagovremenom ukoliko je poslata trgovcu u roku iz stava 1. ovog
člana.
Izjava o odustanku od ugovora
proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu.
Ako trgovac omogući potrošaču da
elektronski popuni i pošalje obrazac za odustanak, dužan je da ga o prijemu
obrasca bez odlaganja obavesti u pisanoj formi ili na drugom trajnom nosaču
zapisa.
Protekom rokova iz člana 28. ovog
zakona prestaje pravo potrošača na odustanak od ugovora.
Teret dokazivanja da je postupio u
skladu sa odredbama st. 1-5. ovog člana, radi ostvarivanja prava na odustanak
od ugovora, je na potrošaču.
Oblik i sadržinu
obrasca za odustanak propisuje ministar nadležan za poslove zaštite potrošača
(u daljem tekstu: Ministar).
Računanje rokova za
odustanak potrošača od ugovora
Član 28.
Kod ugovora o pružanju usluga, rok
od 14 dana za odustanak od ugovora računa se od dana zaključenja ugovora između
potrošača i trgovca.
Kod ugovora o prodaji robe, rok od
14 dana za odustanak od ugovora računa se od dana kada roba dospe u državinu
potrošača ili trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.
Kada potrošač jednom porudžbenicom
naruči više vrsta roba koje se isporučuju zasebno, rok od 14 dana za odustanak
od ugovora počinje da teče od dana kada poslednja vrsta naručene robe dospe u
državinu potrošača ili trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije
prevoznik.
Kada se isporuka robe sastoji iz
više pošiljki i delova, rok od 14 dana za odustanak od ugovora počinje da teče
od dana kada je poslednja pošiljka ili deo, dospeo u državinu potrošača ili
trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.
Kada je zaključen ugovor na
neodređeno vreme sa periodičnim isporukama robe, rok od 14 dana za odustanak od
ugovora počinje da teče od dana kada prva pošiljka robe dospe u državinu
potrošača ili trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.
Ako trgovac ne preda potrošaču
obaveštenje iz člana 26. stav 1. tačka 4) ovog zakona, na način iz člana 29.
stav 1. ovog zakona i člana 30. stav 2. ovog zakona, potrošač može odustati od
ugovora u roku od 12 meseci od dana isteka roka za odustanak od ugovora.
Ako trgovac nije predao potrošaču
obaveštenje iz člana 26. stav 1. tačka 4) ovog zakona, na način iz člana 29.
stav 1. ovog zakona i člana 30. stav 2. ovog zakona, pa to učini u roku od 12
meseci od dana zaključenja ugovora, rok od 14 dana za odustanak od ugovora
počinje da teče od dana kada potrošač dobije obrazac za odustanak.
Rok iz st. 1-7. ovog
člana ističe protekom poslednjeg časa poslednjeg dana roka.
Obaveze trgovca u slučaju odustanka od
ugovora
Član 33.
Trgovac je dužan da bez odlaganja
izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, uključujući i troškove
isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za
odustanak.
Trgovac vrši povraćaj koristeći ista
sredstva plaćanja koja je potrošač koristio u prvobitnoj transakciji, osim ako
se potrošač nije izričito saglasio sa korišćenjem drugog sredstva plaćanja i
pod uslovom da potrošač zbog takvog povraćaja ne snosi nikakve troškove.
Izuzetno od stava 1. ovog člana,
trgovac nije dužan da izvrši povraćaj dodatnih troškova koji su posledica
izričitog zahteva potrošača za dostavu koja odstupa od najjeftinije uobičajene
dostave koju je ponudio trgovac.
Trgovac može da odloži povraćaj
sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz
da je poslao robu trgovcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo, osim u slučaju
kada je trgovac ponudio da sam preuzme robu.
Trgovac o sopstvenom trošku preuzima
robu koja je bila isporučena potrošaču u njegovom domu u momentu zaključenja
ugovora izvan poslovnih prostorija ako roba po svojoj prirodi ne može da se
vrati na uobičajen način preko poštanskog operatora.
Obaveze potrošača u slučaju odustanka od ugovora
Član 34.
Potrošač je dužan da vrati robu
trgovcu ili licu ovlašćenom od strane trgovca, bez odlaganja, a najkasnije u
roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak.
Smatraće se da je roba vraćena u
roku ako je potrošač poslao robu pre isteka roka od 14 dana iz stava 1. ovog
člana.
Potrošač snosi isključivo direktne
troškove vraćanja robe, osim ako se trgovac saglasio sa tim da ih on snosi ili
ako nije prethodno obavestio potrošača da je potrošač u obavezi da ih plati.
Potrošač je isključivo odgovoran za
umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji
nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili
priroda, karakteristike i funkcionalnost robe.
Potrošač neće biti odgovoran za
umanjenu vrednost robe u slučaju kada mu trgovac nije dostavio obaveštenje o
pravu na odustanak od ugovora u skladu sa članom 26. stav 1. tačka 4) ovog
zakona.
Kada potrošač ostvaruje pravo na
odustanak od ugovora nakon što je dostavio zahtev u skladu sa članom 29. stav
4. ili članom 30. stav 8. ovog zakona, dužan je da plati trgovcu iznos koji je
srazmeran sa izvršenim uslugama do momenta kada je potrošač obavestio trgovca o
ostvarivanju prava na odustanak od ugovora.
Srazmerni iznos koji potrošač treba
da plati trgovcu obračunava se na osnovu prodajne cene dogovorene ugovorom,
koja ne može biti viša od tržišne vrednosti onoga što je bilo isporučeno.
Potrošač ne snosi troškove za:
1) pruženu uslugu ili snabdevanje
vodom, gasom ili električnom energijom kada oni nisu ponuđeni na prodaju u
ograničenoj ili unapred određenoj količini, ili potpuno ili delimično
snabdevanje toplotnom energijom tokom roka za odustanak od ugovora kada:
(1) trgovac nije dostavio obaveštenje
u skladu sa članom 26. stav 1. tač. 4) i 5) ovog zakona; ili
(2) potrošač nije izričito zahtevao
da se sa izvršenjem počne u toku roka za odustanak od ugovora u skladu sa članom
29. stav 4. ili članom 30. stav 8. ovog zakona;
2) isporuku digitalnog sadržaja, u
potpunosti ili delimično, koji nije dostavljen na trajnom nosaču zapisa kada:
(1) potrošač nije dao prethodnu izričitu
saglasnost za početak izvršenja pre isteka roka od 14 dana za odustanak od
ugovora;
(2) potrošač nije potvrdio da zna da
dajući saglasnost gubi pravo na odustanak od ugovora; ili
(3) trgovac nije dostavio potvrdu u
skladu sa članom 29. stav 2. ili članom 30. stav 3. ovog zakona.
Osim u slučajevima predviđenim ovim članom,
potrošač ne snosi posledice zbog ostvarivanja prava na odustanak od ugovora.
Izuzeci od prava na odustanak od ugovora
Član 36.
Potrošač nema pravo da odustane od
ugovora u slučaju:
1) pružanja usluga, nakon što je
usluga u potpunosti izvršena, ako je pružanje usluge počelo nakon izričite
prethodne saglasnosti potrošača i uz njegovu potvrdu da zna da gubi pravo na
odustanak od ugovora kada trgovac u potpunosti izvrši ugovor;
2) isporuke robe ili pružanja usluga
čija cena zavisi od promena na finansijskom tržištu na koje trgovac ne može da
utiče i koje mogu nastati u toku roka za odustanak;
3) isporuke robe proizvedene prema
posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane;
4) isporuke robe koja je podložna
pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;
5) isporuke zapečaćene robe koja se
ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena
nakon isporuke;
6) isporuke robe koja se, nakon
isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;
7) isporuke alkoholnih pića čija je
cena dogovorena u vreme zaključivanja ugovora o prodaji i čija se isporuka može
izvršiti tek nakon 30 dana od dana zaključenja ugovora, a čija stvarna cena
zavisi od promena cena na tržištu na koje trgovac ne može da utiče;
8) ugovora kojima potrošač izričito
zahteva posetu od strane trgovca u cilju sprovođenja hitnih popravki ili održavanja;
ukoliko prilikom ove posete trgovac pruži i druge usluge osim onih koje je
potrošač konkretno zahtevao ili dostavi drugu robu osim delova za zamenu koji
su neophodni za održavanje ili izvršenje popravke, pravo na odustanak od
ugovora se odnosi na ove dopunske usluge ili robu;
9) isporuke zapečaćenih audio, video
zapisa ili računarskog softvera, koji su otpečaćeni nakon isporuke;
10) isporuke novina, periodičnih
izdanja ili časopisa osim pretplatničkih ugovora za isporuku ovih izdanja;
11) ugovora zaključenih na javnoj
aukciji;
12) pružanja smeštaja koji nije u
stambene svrhe, transporta robe, usluga iznajmljivanja automobila, usluga
pripreme i dostavljanja hrane ili usluga povezanih sa slobodnim aktivnostima
ukoliko ugovor predviđa konkretni rok ili period izvršenja;
13) isporuke digitalnog sadržaja koji nije isporučen na trajnom nosaču zapisa ako je izvršenje započelo posle prethodne izričite saglasnosti potrošača i njegove potvrde da zna da na taj način gubi pravo na odustanak od ugovora.
Molimo Vas da robu koju vraćate, ukoliko povrat vršite preko kurirske službe, pošaljete ISKLJUČIVO bez otkupa paketa! Svaki paket koji stigne na našu adresu a sadrži otkupnu vrednost neće biti preuzet i kao takav će biti vraćen na adresu pošiljaoca.
Procedura za
povraćaj sredstava
Kontaktirajte
nas pozivanjem broja telefona 069 17 37 906 ili nam pošaljite email na
adresu: reklamacije@kolicazabebe.rs sa
popunjenim obrascem za
odustajanje od ugovora zakljucenog na daljinu.
Po prijemu ispravno
popunjenog obrasca nasi komercijalisti će Vas obavestiti o detaljima vezanim za
povraćaj novca.
Povraćaj
sredstava se vrši iskljucivo na gore navedeni način, uplatom na dinarski tekući
račun i nije moguće slati novac po kuriru u gotovini.
U slučaju
vraćanja robe ili povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno izvršio plaćanje
nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog
vraćanja, kolicazabebe.rs internet prodavnica je u obavezi da povraćaj izvrši
isključivo putem VISA, EC/MC i Maestro metoda plaćanja. To znači da će banka na
zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.
Poručeni
artikal, bez prethodnog kontakta i dogovora sa operaterima u Internet
prodavnici prodavnici, koji je gore naveden, ne možete samoinicijativno
menjati/zahtevati novac u nekom od maloprodajnih objekata Baby Shop d.o.o, ili
slati na adrese koje su navedene na računu/otpremnici.
Svaki takav paket biće vraćen pošiljaocu o trošku pošiljaoca.